Skip to main content

Everybody Wants to be Kissed... みんな寂しいのね。。。

This is a post about a Japanese man who wants to be kissed...
翻訳者がつぶやくブログです。英語の後に日本語が続きます。

I take a morning walk every day, so I see people walking dogs every morning. But I just see them walking or playing with each other from a distance because although I like dogs, I may have an allergy to them. (Several years ago, I got itchy after I petted a dog.) Besides, given the current Covid-19 situation, dog owners may not want others to touch their dogs.

A few days ago, a middle-aged man was walking a toy poodle, and the leash prevented me from walking. He immediately apologized but also said, "She's really cute, isn't she? You can pet her." I knew that he said that out of kindness, so I said "Thank you but I have an allergy. Have a nice walk!!"

Five minutes later, however, I saw him again. He was sitting on a bench with the dog, telling it "Give your daddy a kiss, my sweetie!" again and again. He noticed me, saying this. "Hey, I got a kiss from my baby girl!" I'm a kind and considerate Japanese lady, so I said, "That's wonderful. I'm happy for you! Have a nice day!" I turned around and started to walk, telling myself, "You've got to get a kiss from your wife, buddy...."

毎朝歩いていると犬を散歩させている人をよく見かけます。ただ私は犬アレルギーを持っているかもしれず、かつ、今はコロナということもあるので、遊んでいる犬を遠くから見るだけにしています。

先日、トイプードルを散歩させている中年男性を見かけました。たまたまリードが私の行く手をふさいでしまい、男性はすぐにこう言いました。「すみません。でもかわいいでしょ。触っていいですよ!」親切心で言ってくださったことは分かったのですが、アレルギーのことがあるので「ありがとうございます。でもアレルギーなのですみません。それでは!」と言って別れました。

しばらく行くとその男性がベンチに座って犬と話しています。「キチュしてくださ~い。キチュくださ~い!」そして私に気付いて言いました。「キチュしてくれましたよ♬」満面の笑みです。大和撫子の私は言いました。「よかったですね!!」私はまた歩き始めました。そしてつぶやきました。「キスもらう相手はてめえの女房だろ。。。」(汚い言葉遣いでごめんなさい。。。)

----------------------------------------------------------------
以下のサイトもご覧ください。
税務英語豆知識サイト(旧) KeiNarujima の税務英語豆知識税務英語 by Kei Narujima に移行中)
税務英語豆知識サイト(新) 税務英語 by Kei Narujima 
税務英語に関する英語サイト Japan Tax Dojo by Kei Narujima 
花に関する日英サイト    Kei Narujima なるじまけい

Comments

Popular posts from this blog